Followers

Sunday, December 25, 2011

Merry Christmas

Merry Christmas Everyone,
Frohe Weihnachten euch allen,

I hope you are all enjoying the celebrations and if you've popped in, thank you.  On behalf of everyone on the Copic Marker Europe Team we'd like to wish you a very happy christmas and new year, and as it's Christmas I have not one but two cards to share with you today.
Ich hoffe, ihr alle genießt die Feiertage, und danke euch für's Vorbeischauen.  Das gesamte Copic Marker Eruope Team wünscht euch frohe Weihanchten und ein glückliches neus Jahr, und weil wir Weihnachten haben, habe ich heute nicht nur eine, sondern zwei Karten, die ich euch zeigen möchte. 

My first card is for a male, I don't know about you but I don't enjoy male cards as much as all the cute and girly ones, but I love how it turned out.  I have used a Mo Manning digital image and this teenager texting on his mobile phone could quite easily be my son.  The papers are from Websters, aren't they gorgeous. The snowflakes are lasercut chipboard and I have added some snow puff paint, heated with my heat gun and sprinkled with some stardust stickles.
Meine erste Karte ist für ein männliches Wesen, ich weiß nicht, wie es euch damit geht, aber ich habe nicht soviel Spaß daran, männliche Karten zu machen, wie bei den niedlichen mädchenhaften, aber bei dieser hier liebe ich das Ergebnis. Ich habe ein Digi von Mo Manning verwendet und dieser Teenager, der eine SMS in sein Handy tippt, könnte absolut mein Sohn sein. Die Papiere sind von Websters, sie sind toll, oder? Die Schneeflocken sind laser-geschnittene Pappteile, ich habe Plusterfarbe als Schnee und Stickles Stardust aufgetragen.


Greens/Grüntöne: YG67, YG63, G20
Trousers/Hose: E25, E31, E50
Reds/Rottöne: R39, R37, R35
Skin/Haut: E00, E01, E11, E000
Shaded with/Schattiert mit  C5, C3, C1

My second image is a little cutie from Marianne Design called, Lazy Daisy. I used several copic markers on her hair using light strokes; E25, E31, E50, E19
Mein zweites Motiv ist ein kleines Schätzchen von Marianne Design namens Lazy Daisy. Für ihr Haar habe ich mit mehreren Copics (E25, E31, E50, E19) kleine Striche gemacht.  

Other copics used/Weitere verwendete Copics:-
Browns:- E44, E42, E40
Pinks: RV01, RV00, RV000
Skin/Haut: E00, E01, E11, E000

Other Materials/Andere Materialien:-
Image/Motiv Lazy Daisy
Papers/Papier Marianne Design
Prima Resin Flower 
Wooden leaves/flower distressed with Tim Holtz Distress Ink
Martha Stewart Branch punch
Corners are lasercut chipboard by Make It Crafty
Magnolia Swirly Lace Doohickey Die
Flat Backed pearls
Flower is from the Craftable Oval Die that comes with 3 dies to make a flower

4 comments:

Margreet said...

Wat een schitterende kaartje
Groetjes Margreet

KayBeScraps said...

two wonderful cards.. ♥
Merry Christmas..
Hugs, Katrin

corryskaart said...

ho tracy
wat heb je er weer twee prachtige kaarten van gemaakt met erg lieve stempeltjes
groetjes van corry

Helga said...

Hi Tracy,
I absolutely love your male card. Guess I am not that girly girly :-). Realistic coloring too ! I am going to try that brown-combination myself.
Thank you,
Helga